Be Grateful :)

Cintakan seseorang kerana ilmunya…

nurfazlinahumayra:

Manusia .. Tak sempurna .. Tak seperti malaikat yang tidak mempunyai nafsu .. Kita manusia takkan dapat lari dari FITRAH INSANI iaitu meminati orang yg lain jantina daripada kita .. Lagi2 yang remaja2 ni ..

Jangan marah pada fitrah andai kau sudah punya perasaan itu ..Cinta tak pernah salah ..Tapi yang salahnya CARA kita menghandle CINTA tersebut .. Adakah dgn cara couple ? Atau meluahkan melalui perantaraan .. Meluahkan pada Allah .. Pada orang yg kita percayai ..
.
Sakit menahan rindu ? Apa tu ? Bila kau sudah mula ada rasa cinta .. Rasa rindu akan muncul .. Sama seperti bila kita Jatuh Cinta pada Allah dan Rasul .. tapi rindu pada yang bukan halal sesuatu yang tak baik..sebab sampai satu tahap ia boleh menyebabkab zina hati ..
.
Hati2 guys ..

Justeru .. Bila timbul je rasa tu .. Allah kan ade  ..luahkan kat DIA ..
.
Amalkan doa
” Ya Allah andai benar dia jodohku satukanlah hati kami , andai tidak ya Allah kau jodohkanlah dia dengan insan yang jauh lebih baik dari aku “
.
Kita bukan selamanya didunia …jangan pernah meberi harapan ..mahupun usik hati seseorang andai tidak pernah ada niat tuk menikahi ..
.
Apa2pun jika wujud perasaan ni .. Istighfar ..boleh jadi ianya mainan syaitan .. Tetapi boleh jadi ianya Fitrah sebenar .. Allah kan ade .. Doa ..jangan putus .. Maka dengan itu ..

"Jaga hati untuk yang halal guys" ..
.
Kejar Cinta Allah sebelum kau sibuk kejar cinta manusia ..
.

CINTAILAh 5 PERKARA

Cintakan Allah
Cintakan Rasulullah
Cintakan Ibu bapa
Cintakan Ummah
Cintakan kecemerlangan

- Doktor Cinta  -

(via jannah-is-the-motive)

amasyrah:

Tuhan.

Kurniakan aku cinta yang besar, untuk aku terus mencintai mereka yang disekelilingku.

Tanpa balas.
Tanpa batas.

homemadefoodoftheworld:

Mango Sticky Rice - Follow

“There’s nothing to say. The less I say the better I feel.” — Charles Bukowski, from an interview (via violentwavesofemotion)

(via bawahlangit)

(Source: thegreatmuslima, via anisanafisah)

(via tiaraless)

We are all engaged with death.

Only we don’t know when the wedding is

” —

(via muslimismyidentity)

Yg pasti kite akan mati

(via anakramli)

(via ismiatif)

rohayatiazizli:

farahnadhirahh The question is am I or am I not?😁 ♡

(Source: fluffynips)

rohayatiazizli:

Only as high as I reach can I grow,
Only as far as I seek can I go,
Only as deep as I look can I see,
Only as much as I dream can I be.
Karen Ravn

code.